søndag 23. januar 2011

Ut på tur!

Da jeg våknet i dag morges, og så ut på den vakre himmelen bestemte jeg meg for å få med meg min kjære Per, våre to hunder og våre gode venner Randi og Jon Arne ut på tur!
Vi møttes nede ved gondolen kl 12.00. Hafjell krydde av mennesker denne vakre søndagen. Mennesker i alle mulige farger og fasonger, store og små, voksne og barn. Forventningsfulle barn, noen for første gang på ski, andre har kjørt før, men felles for alle er gleden ved å mestre slalomskiene og bakkene i Hafjell.
Vi stilte oss i kø ved gondolen, Mille på Randi sin arm, og Jeppe litt skeptisk bak sin "far". Han er ikke spesielt glad i å gå inn i gondolen. Da det var vår tur, satte han seg litt på bakbeina, men Per fikk han inn ved å dra hardt i han:-( Etter en fin tur opp steg vi av på toppen, her var det enda varmere enn nede i bunn, og flere hadde funnet veien hit opp! Ikke rart med det været, og alle mulighetene Hafjell byr på på Mosetertoppen! Gondoltoppen serverer både mat og drikke, klatre løypa for barn, den nye barneløypa, den nye parken, og sist men ikke minst den nye lysløypa!
Vi skulle gå på bena ned igjen til bygda, men ble raskt enige om at vi måtte nyte en kakao ute i solen:-)

Flott utsikt, ikke sant?

Den første delen av turen ned igjen er mest interressant, det er så mange fine hytter! Det er hytter større en husene vi har, eller noen gang kommer til å få. Den ene er vakrere enn den andre, og den tredje større enn den fjerde.  Men jammen er det noen som er rare og merkelige også:-)
Uansett er vi alle 4 glade for at det bygges hytter i Hafjell, at Hafjell er et attraktivt sted å være for turister og hytteeiere. Det generer arbeidsplasser til oss fastboende, og arbeidsplasser bidrar til at ungdommen kanskje velger å bli i Hafjell etter endt utdannelse:-)
Og jammen er vi stolte av bygda vår!



Nå er det kvelden og jeg sitter her og blogger. Vi har vært å spist middag hos mine foreldre, sammen med søsken, deres bedre halvparter og alle deres barn! Jeg kan jo si at det er den beste prevensjonen som finnes, en ettermiddag med 2x2åringer, en 5 åring ( som i dag ikke var i form og var veldig stille) og en 6 åring! Men de er jo så søte, og tantes gullunger alle sammen<3

Verdens beste kjærste har nå, mens jeg blogger hengt opp mitt siste prosjekt på veggen. En gammel tallerkenhylle som jeg har malt! Jeg har vel mer eller mindre tvunget Per til å være med meg å male den....... men jeg er veldig glad for at han har vært med! Takk til mannen i mitt liv<3
Jeg har valgt å bruke tallerkenhylla til bokhylle for vin og kokebøker:-)



Men da folkens skal jeg følge med på Wallander, så god natt!
I morgen er det mandag, ny uke og nye muligheter. (PS! jeg har nå 23 dager som røykfri)

Søndagskvelds hilsen fra Irene

3 kommentarer:

  1. Hei Irene!
    Så spennende med egen blogg da:)
    Jeg kom aldri gang med min, men jobber med saken...så kanskje om noen år:)

    Ha en fin uke! Krysser fingrene for Frida på fredag!

    Klem Mette

    SvarSlett
  2. Så fint at du også er i gang med blogging! Jeg syntes også det var skummelt, både i begynnelsen og litt fortsatt! Tenk om ingen gidder lese, liksom!

    Stilig tallerkenhylle! Jeg har en liggende i garasjen som skal males bare vi får solgt og flyttet. Orker ikke begynne på noen prosjekter nå i dette huset... Vi er også på jakt etter noe mer landlig, så får vi se hvor vi ender!

    Ha en fin dag, jeg venter på neste blogg-innlegg! :D

    SvarSlett
  3. Gratulerer til ny blogg og velkommen til blogspot.
    Det er så gøy med egen blogg jeg startet med en familjeblogg og seden blev det bakbloggen min i tillegg man blir litt hektad men det är bare superkul.
    Lykke til!!!! Og velkommen inom mine sider
    http://cafebjerkli.blogspot.com/
    http://bjerklifamiljen.blogspot.com/
    Hilsen Eva

    SvarSlett